دعوت از اولیا و صحبت با والدین به مناسبت روز پزشک


توضیحات

ابوعلی‌سینا بدون‌شک یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان تاریخ علم پزشکی در سراسر جهان‌ است. او به‌حدی از تخصص در علم پزشکی رسیده بود که کتاب مشهورش، «قانون در طب»، نه‌تنها سال‌ها و ده‌ها، بلکه سده‌ها مرجع علمی پزشکی در شرق و غرب دنیا بود. برای گرامیداشت یاد و خاطره این حکیم و دانشمند بزرگ ایرانی، روز ۱ شهریورماه در تقویم ما ایرانیان‌ به‌عنوان روز پزشک نام‌گذاری شده است.

به مناسبت این روز گرامی و با حضور اولیا محترم، در روز ۳۱ مرداد و در سالن اجتماعات دبستان دوره دوم ندای پیروز، مراسمی برگزار شد. سرکار خانم رضایی، پزشک دبستان، در این مراسم درباره اهمیت و اصول رعایت نکات بهداشتی توسط دانش‌آموزان عزیز پایه‌های چهارم، پنجم و ششم، با والدین صحبت کردند. بعد از صحبت‌های ابتدایی، نوبت به پرسش‌وپاسخ رسید و والدین عزیز سوالات خود را از خانم دکتر رضایی پرسیدند.

مدرسه یک مکان عمومی‌ست و رعایت نکات بهداشتی در چنین مکان‌هایی برای حفظ سلامت همگان ضروری‌ست. شیوع اکثر بیماری‌های واگیردار مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و آبله‌مرغان در فصل پاییز به اوج می‌رسند و همین مسئله اهمیت مراقبت از دانش‌آموزان را بیشتر می‌کند. در واقع، مدارس برای مراقبت از سلامت دانش‌آموزان خود به کمک و حمایت والدین نیاز دارند.

با رعایت نکات ساده‌ای مانند ماسک‌زدن و ماندن در خانه هنگام سرماخوردگی، می‌توان تا حدود زیادی از شیوع بیماری‌های واگیردار در مدارس جلوگیری کرد. همچنین رعایت نکات بهداشتی ساده‌ای مانند استفاده از وسایل شخصی، شستن دست‌ها با آب و صابون، تغذیه مناسب و گرفتن دستمال جلوی دهان هنگام عطسه، به حفظ سلامت دانش‌آموزان کمک زیادی می‌کند.

 سلامتی بزرگ‌ترینِ نعمت‌هاست! قدر آن را بدانیم و با رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و آموزش این نکات به کودکان، از بروز بیماری‌ها و مشکلات سلامتی در بین دانش‌آموزان جلوگیری کنیم.