غرق در جشن آب


توضیحات

آب فقط مایه حیات نیست؛ مایه نشاط و سرزندگی هم هست! اگر این مایه نشاط، دست‌مایه جشن و بازی شود، بهترین لحظات را برای بازیکنان خلق می‌کند. جشن آب یکی از برنامه‌های ثابت پایگاه تابستانی در دبستان دوره دوم پیروز است. در این جشن، آب و بازی با هم ترکیب می‌شوند و دانش‌آموزان را غرق در شور و نشاط می‌سازند. جشن آب امسال در تاریخ ۱۴ مرداد و با حضور دانش‌آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم در حیاط مدرسه برگزار شد. این جشن با ۲ مسابقه آبی جذاب همراه بود:

در اولین مسابقه تعدادی لیوان کاغذی به عنوان هدف در نظر گرفته شد. دانش‌آموزان باید با تفنگ‌های آب‌پاش هدف‌ها را نشانه می‌گرفتند و به سمتشان شلیک می‌کردند. به‌ازای اصابت هر تیر آبی به هدف لیوانی، تیرانداز یک امتیاز می‌گرفت. در پایان، هر کسی امتیازهای بیشتری جمع می‌کرد، رتبه و جایگاه بالاتری در جدول مسابقات نصیبش می‌شد.

مسابقه دوم به صورت گروهی بود. به این صورت که ۲ گروه از دانش‌آموزان باید ۲ ردیف تشکیل می‌دادند و پشت سر هم روی صندلی‌ها می‌نشستند. یک کاسه پر از آب به نفر اول هر گروه داده می‌شد که او باید آن را از بالای سرش به دست نفر دوم و او به نفر سوم تا الی‌آخر می‌رساند. هر گروهی که کاسه خود را با مقدار آب بیشتری به دست آخرین نفر می‌رساند، برنده بازی لقب می‌گرفت.

حواسمان باشد که جشن آب را با آب‌بازی اشتباه نگیریم. هدف از برگزاری جشن آب در کنار بازی و تفریح، قدردانی از ارزش آب و استفاده درست و بهینه از آن است. مسابقه دوم جشن آب دبستان دوره دوم ندای پیروز، کاملا در همین راستا برنامه‌ریزی و اجرا شد. مسابقه اول هم با کمترین میزان آب به مرحله اجرا درآمد. آب هم مایه حیات است و هم مایه نشاط؛ قدر آن را بدانیم و به نسل‌های بعدی هم بیاموزیم.